طرز تهیه کاپوچینو با خامه با موکاپات با بستنی

طرز تهیه کاپوچینو

طرز تهیه کاپوچینو با خامه با موکاپات با بستنی طبیعت لاته با فرنچ پرس اسپرسو قهوه نسکافه ترک اکشن گود دی

کاپوچینو یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و محبوب در جهان است که به صورت گرم سرو می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با وبلاگ الیزابت همراه باشید.

مواد لازم برای  ۲ نفر
نسکافه گلد۲ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
آب۴ قاشق غذاخوری
شیر داغ۱ لیوان

دستور تهیه کاپوچینو

مرحله اول

ابتدا نسکافه را به همراه شکر و آب مخلوط می کنیم، سپس با دستگاه french press ( فرنچ پرس ) یک تا دو دقیقه به صورت سریع پرس می کنیم تا مخلوط مان به شکل کرم در بیاید. مایع کرم مانند را داخل ۲ فنجان می ریزیم.

مرحله دوم

حالا شیر را داخل شیر داغ کن می ریزیم و اجازه می دهیم جوش شود. پس از اینکه شیر داغ شد به اندازه نصف لیوان از آن را داخل فرنچ پرس می ریزیم و باقیمانده آنرا به طور مساوی داخل فنجان ها روی مخلوط نسکافه و شکر می ریزیم.

مرحله سوم

حالا شیری را که داخل فرنچ پرس ریخیتم را چند دقیقه پرس می کنیم تا کف کند، سپس انرا روی فنجان ها می ریزیم. اگر کاپوچینو را با طعم شیرین دوست دارید به جای ۱ قاشق غذاخوری شکر از ۲ قاشق غذاخوری شکر استفاده کنید.

مرحله چهارم

در صورت تمایل برای تزیین روی کاپوچینو هم می توانید از پودر کاکائو یا پودر دارچین یا حتی خامه فرم گرفته استفاده کنید. یک نکته هم برای کسانی که فرنچ پرس در منزل ندارند می توانند به جای استفاده از آن از همزن برقی استفاده کنند.

نکات تهیه کاپوچینو

خواص کاپوچینو

کاپوچینو دارای طبع سرد و خشک می باشد و در صورتی که در یک رژیم صحیح غذایی قرار بگیرد می تواند برای سلامتی بدن مفید باشد. از مهم ترین خواص این نوشیدنی می توان به هضم آسانتر غذا، درمان سردرد، خاصیت ضد افسردگی و دیورتیک آن اشاره کرد.


حالا که این پست رو مطالعه کردید توصیه می کنم که حتما رسپی شکلات داغ یا همون هات چاکلت رو هم ببینید که واقعا طعم محشری داره و هر کسی تیست کرده خوشش اومده. از طریق این لینک ( طرز تهیه هات چاکلت ) می تونید به دستور العمل شکلات داغ دسترسی داشته باشید. اگر تو رژیم هستید حتما خامه رو حذف کنید و بدون خامه نوش جان کنید چون خامه همونطور که می دونید کالری بالایی داره و باعث چاقی میشه که چاقی هم خودش هزارن بیماری درونش نهفته است.


خب همونطور که دوستان قدیمی همراه با وبلاگ می دونن من زبان انگلیسی رو کامل صحبت می کنم و به همین خاطر همیشه تو این فکر بودم که غذاهای سنتی و اصیل ایرونی رو به صورت انگلیسی با نکات تخصصی ترجمه کنم و روی یه وب خوب بگذارم. فعلا با یه سیستم آشنا شدم و یه وبلاگ رایگان زدم به آردس  رسپی دول که اگر اوکی بود و تو تست های اولیه خوب بود همین اکانت رو ارتقا بدم و دستورهای ترجه شده رو داخلش سایت جدید بگذار تا انگلیسی زبان ها هم از خوردن قورمه سبزی روحشون شاد بشه.


امروز یکی از اقوام برام یه کم ریواس آورده نمی دونم باهاش چی درست کنم. بچه ها میگن بده همینطور ی بخورمیشون ولی من می خوام باهاش یه غذای یا خوراکی جدیدی درست کنم. الان سرچ کردم بین درست کردن ترشی ریواس و خورش ریواس موندم کدوم رو درست کنم. حالا یه رسپی از خورش ریواس و عکسش دیدم خیلی شبیه خورش کرفس هست تصمیم گرفتن خورش ریواس رو درست کنم. اگر شما هم ریواس دارید بسم الله این هم لینک رسپی ( طرز تهیه خورش ریواس ) امیدوارم خورش تون عالی بشه.


اگه وبلاگ دارید حتما سایت یا بلاگتون رو چک کنید ببینید که مشکلی نداشته باشه این سایتی که می خوام معرفی کنم بهتون میگه مثلا یه جای سایتتون مشکل داره باید رفعش کنید تا تو گوگل امتیاز بیشتری جمع کنید. الان سایت چی شی رو چک کردم دیدم امتیاز فقط شد 29 از 100 که فکر کنم خیلی کم باشه حالا سایت خودمم تست می کنم میذارم همینجا ، این لینک سایت خودم که شد 25 👲👳👴


منبع : طرز تهیه کاپوچینو