طرز تهیه میت بال سوسیس خوشمزه و مخصوص سوخاری

طرز تهیه میت بال سوسیس

طرز تهیه میت بال سوسیس

میت بال هم مانند لازانیا یکی از غذاهای خوشمزه ایتالیایی است که تقریبا شبیه کوفته قلقلی ما می باشد. معمولا میت بال ها را با گوشت چرخ کرده تهیه می کنند. در این دستور، میت بال را با سوسیس تهیه می کنند که در بین آن پنیر و ریحان تازه قرار می دهند که موقع خوردن و برش میت بال، علاوه بر طعم خوبی که ایجاد می کند، ظاهر بسیار زیبایی دارد. این غذا را می توان به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه میت بال سوسیس در ادامه با سایت اموزشی الیزابت همراه باشید.

مواد لازم میت بال سوسیس
موتزارلا گیلاسی12 عدد
برگ ریحان12 عدد
سوسیسنیم کیلو گرم
آردیک چهارم فنجان
پودر پانکو1 فنجان
تخم مرغ1 عدد
روغن برای سرخ کردنبه مقدار لازم
سس مارینارابه مقدار لازم

طرز تهیه میت بال سوسیس

مرحله اول

در ابتدای کار، سوسیس را به صورت لایه های طولی خیلی نازک برش می زنیم. هر موزارلا را در یک برگ ریحان می پیچیم. سپس آن را با یک لایه نازک سوسیس می پیچانیم و مطمئن می شویم که هیچ سوراخی ندارد.

مرحله دوم

در این مرحله آنرا درون آرد زده تا کاملا آغشته شود، سپس در تخم مرغ می غلتانیم. سپس با آرد سوخاری کامل آن را می پوشانیم. باید به اندازه یک تخم مرغ بزرگ یا کمی بزرگ تر شود.

مرحله سوم

روغن را در یک تابه عمیق می ریزیم و می گذاریم روی حرارت تا داغ شود. سپس میت بال ها را درون آن سرخ می کنیم. هر بار 3 تا 4 عدد را درون روغن سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

زمانی که قهوه ای طلایی شد، آن را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافه آن گرفته شود. اگر سوسیس آن ضخیم تر باشد نیاز به پخت بیشتری دارد. سپس با سس مارینارا سرو می کنیم.

مرحله پنجم

برای پفکی تر شدن میت بال ها می توانیم از مانند کیک یزدی از بکینگ پودر استفاده کنیم. برای این منظور باید مقداری بکینگ پودر را با تخم مرغ ترکیب کنیم تا در پایان میت بال های پفکی تر و ترد تری داشته باشیم.

مرحله ششم

در صورتی که بخواهیم طعم بهتری را تجربه کنیم، می توانیم درون روغن مانند اکبر جوجه کمی کره اضافه کنیم. البته شاید همه افراد این طعم را دوست نداشته باشند ولی طعم بینظیری می شود.