طرز تهیه حلوا کدو حلوایی با آرد سفید به روش مجلسی

طرز تهیه حلوا کدو حلوایی با آرد سفید

طرز تهیه حلوا کدو حلوایی با آرد سفید

حلوای کدو حلوایی یکی از حلواهای خاص ایرانی است که طعم بسیار خوبی و رنگ آن عالی است که می توانید این حلوای خوشرنگ و خوشمزه را جایگزین حلوای ساده کنید و برای اموات خود از این حلوا بپزید و پخش کنید. علاوه بر این از حلوای کدو حلوایی می توانید به عنوان یک دسر خوشمزه هم برای مجالس خود بهره ببرید. برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با وبلاگ الیزابت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

  • آرد قنادی ۱ لیوان
  • شکر ۱ لیوان
  • کدو حلوایی نصف کدوی متوسط
  • گلاب ۲ قاشق غذاخوری
  • آب ۱ لیوان
  • روغن مایع نصف لیوان
  • عصاره یا پودر هل مقدار کمی
طرز تهیه حلوا کدو حلوایی با آرد سفید

دستور پخت حلوا کدو حلوایی

مرحله اول

ابتدا نصف یک کدو حلوایی متوسط را پوست می گیریم و خرد می کنیم و داخل قابلمه ای می ریزیم (می توانیم کدو ها را به همراه ۲ قاشق شکر اجازه دهیم تا بخار پز شود و یا آن را آبپز کنیم) و تا نصف کدوها را آب بگیرد آب می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا بپزد.

مرحله دوم

پس از پخت کدو ها را رنده ریز می کنیم و یا در میکسر می ریزیم و پوره شده تحویل می گیریم.آب را داخل قابلمه ای می ریزیم و شکر را به آن اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و آرام با قاشق هم می زنیم تا شکر در آب حل شود.

مرحله سوم

سپس اجازه می دهیم تا شربت اطراف قابلمه شروع کند به جوشیدن و بعد گلاب و هل را به آن اضافه می کنیم(در اینجا هل را نیز اضافه می کنیم) و ۲ دقیقه بعد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. تابه ای را انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا آرد را داخل آن الک می کنیم و بعد تابه را روی حرارت نسبتا کم قرار می دهیم و شروع می کنیم مداوم به تفت دادن آرد به مدت ۱۰ دقیقه تا بوی خامی آن از بین برود، ولی رنگ آرد تغییر نکند. سپس روغن مایع را به آرد اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

سپس به خوبی تفت می دهیم تا کاملا آرد با روغن مخلوط و یکدست شود و بعد کدو پوره شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا همگی مواد کاملا به خود یکدیگر بروند و در آخر شربت گرم را کم کم اضافه می کنیم و با حلوا مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

(مواظب باشید شربت به روی صورتتان نپاشد و حتما کم کم اضافه شود) و مداوم هم می زنیم تا حلوا منسجم شود.حلوا آماده شده را در ظرف می ریزیم و به هرمدل که تمایل داریم روی آن شیارهایی ایجاد می کنیم و یا با گل سرخ و انواع مغزیجات روی آن را تزئین می کنیم و نوش جان کنید.

کسانی که به کدو حلوایی علاقه ندارند توصیه می شود این حلوا را تست کنید تا نظرتان در مورد کدو حلوایی تغییر کند. این حلوا علاوه بر اینکه رنگ بهتری نسبت به حلواهای دیگر دارد، طعمش نیز عالی است، فقط کافیست یک بار امتحان کنید تا مشتری ثابتش شوید.


طرز تهیه مربای کدو حلوایی بدون آهک با شیره انگور کدو تنبل رزا منتظمی سامان گلریز رنده شده جایگزین آب آهک نی نی سایت به شکل گل رز علت ترد نشدن مربای کدو


یکی دیگر از مواد خوشمزه ای که می توانید با کدو حلوایی درست کنید مربای کدو حلوایی است که علاوه بر اینکه بسیار خوشرنگ است یکی از انواع مرباهای مجلسی نیز محسوب می شود. در صورتی که تمایل دارید این مربا را در منزل درست کنید روی تصویر بالا کلیک کنید.

همچنین ببینید :

آموزش طرز تهیه شله خرمایی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه رنگینک خوشمزه یک دسر مجلس بوشهری

منابع :

دسر خوشمزه و مقوی

طرز تهیه حلوای کدو حلوایی

Pumpkin halva recipe