طرز تهیه شله خرمایی بوشهری خوشمزه یک دسر مقوی

طرز تهیه شله خرمایی

طرز تهیه شله خرمایی

شله خرمایی یکی از دسرهای سنتی و بسیار خوشمزه شهرهای جنوب کشورمان می باشد که به صورت داغ سرو می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
خرمای بدون پوست۱ لیوان
آرد سبوس دار۱ لیوان
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری

دستور تهیه شله خرمایی

مرحله اول

ابتدا هسته های خرما را بیرون می آوریم ( اگر خرما پوست دارند بهتر است پوست شان را بگیرید ) و خرماها را داخل قابلمه ای می ریزیم و ۳ لیوان آب جوش روی آن ها می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و درب قابلمه را می گذاریم تا خرما ها نرم شوند.

مرحله دوم

بعد خرماهای نرم شده را در پارچ مخلوط کن می ریزیم و پوره شده تحویل می گیریم و یا با گوشتکوب خوب خرماها را می کوبیم تا له شوند. سپس تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و آرد سبوس دار را داخل آن می ریزیم.

مرحله سوم

سپس به طور مداوم تفت می دهیم تا آرد به رنگ نخودی بشود و پوره خرما را به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم و تفت می دهیم و اگر دوست داشتید روغن مایع را در اینجا به مواد می افزاییم و در آخر گلاب را نیز اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

مجددا همگی مواد را مخلوط می کنیم و تفت می دهیم تا به قوامی فرنی برسد(اگر سفت شده بود کمی آب جوش روی مواد می ریزیم) و آنوقت تابه را از روی حرارت بر می داریم و شله خرمایی آماده شده را داخل ظرف مورد نظر می ریزیم و با پودر نارگیل یا پودر پسته تزئین می کنیم.نوش جان

مطالب مرتبط :