طرز تهیه پنکیک ساده برای صبحانه

طرز تهیه پنکیک ساده برای صبحانه

طرز تهیه پنکیک ساده برای صبحانه

پنکیک از صبحانه های ساده و خوشمزه فرانسوی است که امروز به خاطر طعم خوبش در تمام دنیا شناخته می شود. در ایران هم با استقبال خوبی روبرو شده است و خیلی از رستوران های برای صبحانه پنکیک سرو می کنند.

مواد لازم برای 2 نفر

  • 3/4 پ آرد
  • 2/3 پ شیر
  • 2 ق غ خ شکر
  • 2 ق غ خ کره
  • نوک ق چ خ وانیل
  • 1 ق چ خ بکینگ پودر
  • 1 عدد زرده تخم مرغ
  • 2 عدد سفیده تخم مرغ

طرز تهیه پنکیک

سفیده هارو با همزن بزنید تا کف کنه بعد شکر ریخته بازم هم بزنید تا برفی بشه و پف کنه کامل.(5دقیقه شاید) بعد زرده و وانیل و کره و شیر دمای معمولی رو توی یک ظرف دیگه مخلوط کنید و در اخر در دو‌مرحله آردی که با بکینگ پودر الک کردیم را به همراه سفیده ها به مخلوط زرده اضافه کنید و با لیستک به یک سمت آروم هم بزنید پف سفیده اصلا نخوابه.

بعد تابه گرد روی حرارت متوسط وقتی کمی داغ شد با ملاقه به اندازه ی مناسب وسط تابه ریخته و میتونید در تابه رو دو‌ دقیقه بذارید وقتی کامل حباب زد و کمی پف کرد؛از لبه ها مشخصه که تغییر رنگ داده و میتونید برگردونید.(بهتره از شعله پخش‌کن استفاده بشه)

پنکیک اصلا شیرین نیست چون با عسل و مربا و نوتلا و خامه و اینا میخورند.ولی اگه دوست دارید شیرین باشه یکم دیگه شکر بزنید. بااین مقدار مواد 4یا 5تا دونه به همون اندازه تصویر بدست میاد سفیده های پف کرده روجای گرم نذارید سریع مخلوط زرده رو اماده کنید.

موقع درست کردن پنکیک هم ظرف مواد رو کنار شعله نذارید بمونه.بریزید توی تابه بذارید عقب ظرف رو.(من برای هر کدوم دو ملاقه تقریبا ریختم)نیازی هم به چرب کردن نبود چون تابه نچسب بود.اگه خیلی ارتفاع دار ریختید میتونید با خلال دندون از پختش اطمینال حاصل کنید.🤔نکته ی دیگه ای یادم نمیاد الان.اگه سوالی بود بپرسید

اگر دنبال یک کیک خوشمزه برای  سرو در کنار چای هستید توصیه می کنیم این رسپی جدید (طرز تهیه کیک کشمشی ساده)که به وبلاگ اضافه شده است را دنبال کنید. فوق العاده خوشمزه بابافتی نرم و اسفنجی

اگر مشکل ستون فقرات دارید یا نیاز به پاسخ سوال هاتون در مورد ضایعه نخاعی دارید این سایت عالیه

مطالب مرتبط :

طرز تهیه کباب بال و کتف ترش خوشمزه شمالی

طرز تهیه حلوا شیره انگور با طعم فوق العاده خوشمزه