طرز تهیه پاستا خانگی ایتالیایی ساده آلفردو رستورانی با چیکن

طرز تهیه پاستا

طرز تهیه پاستا خانگی ایتالیایی ساده آلفردو رستورانی پنه پاستای سریع چیکن آلفردو ساده با مرغ

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا۳۰۰ گرم
قارچ۲۰۰ گرم
سینه مرغ۱ عدد
شیر۱ فنجان
سیر۱ حبه
آب مرغ۱ لیوان
پنیر پارمزان¼ فنجان
آرد سفید۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی
جعفری و روغنبه اندازه کافی

دستور پخت پاستا

 
 

مرحله اول

ابتدا سینه مرغ را پس از خارج کردن استخوان ها به قطعاتی به شکل پاستا خرد می کنیم به این صورت که عرض قطعات مرغ بین یک تا دو سانتی متر و طول آنها حدود ۴ سانتی متر باشد. پس از اینکه قطعات مرغ را خرد کردیم آنها را کنار می گذاریم.

 
 

مرحله دوم

در ادامه قارچ ها را نیز پس از شستشو به صورت ورقه ای خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در این مرحله قارچ را به همراه کمی روغن مایع داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. قارچ را کمی تفت می دهیم تا آب آن تبخیر شود.

 
 

مرحله سوم

سپس قطعات مرغ را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا رنگ مرغ تغییر کند و کمی سرخ شود سپس قارچ و مرغ تفت داده شده را کنار می گذاریم. در این مرحله سس پاستا را درست می کنیم.

 
 

مرحله چهارم

برای این منظور یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و آرد را به همراه کمی روغن مایع یا کره به قابلمه اضافه می کنیم ، آرد را کمی تفت می دهیم تا رنگش کرمی شود سپس شیر را کم کم اضافه می کنیم و متداوم هم می زنیم تا سس به جوش بیاید و غلیظ شود ، سپس آنرا کنار می گذاریم.

 
 

مرحله پنجم

یک قابلمه پر از آب روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به جوش بیاید ، سپس سیر را به همراه مقداری نمک و روغن مایع داخل قابلمه می ریزیم. در ادامه پاستاها را داخل قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم نرم و قابل خوردن شوند.

 
 

مرحله ششم

زمان پخت هر نوع پاستا روی بسته آن نوشته شده است، البته معمولا زمان پخت پاستا ۵ تا ۱۰ دقیقه می باشد. پس از اینکه پاستا آماده شد، یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم سپس آب مرغ را به همراه مرغ و قارچی را که در مرحله دوم کنار گذاشته بودیم به قابلمه اضافه می کنیم.

 
 

مرحله هفتم

در ادامه پاستا را به قابلمه اضافه می کنیم و سس پاستا را نیز به همراه نیمی از پنیر پامیزان به مواد اضافه می کنیم. مواد پاستا را خوب مخلوط می کنیم تا سس به تمام نقاط پاستا برسد. درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه پاستا روی حرارت بماند تا آماده شود.

 
 

مرحله هشتم

در این مدت چند بار مواد را زیر و رو کنید تا پاستا نسوزد. پس از اینکه پاستا آماده شد، آنرا داخل یک ظرف مناسب می کشیم. برای تزیین پاستا هم می توانیم از قطعات مرغ، جعفری خرد شده و باقیمانده پنیر پارمزان استفاده کنیم.

*******************

یکی از سایت های خوبی که در زمینه استعدادیابی و ایده های نو فعال هست سایت instructables می باشد که خیلی عالی کار کرده و محتوا و ایده های داخل این سایت رو به صورت صد در صد یونیک کاربرانش ایجاد می کنن. خود منم با نام کاربری فرزانا در این سایت به تازگی ثبت نام کردم و امیدوارم بتونم رسپی هامو اینجا ثبت کنم. دوستان اگر خواست از این ایده های ناب استفاده کنه حتما به این سایت عالی سر بزنید.

از پاستا کمتر دیدم که در مهمانی ها استفاده میشه حتما از این غذای خوشمزه در مهمانی های خود استفاده کنید. حتی اگر بلد نیستید می تونید از سایت هایی استفاده کنید که خدمات میدن به مشتریانشون و پاستا رو به صورت خونگی باب میل شما درست می کنن و میارن در خونتون. الان تو سایت lowyat ثبت نام کردم و این سایت خدمات خوبی میده ولی فکر نکنم به ایرانی ها خدمات بده البته خدمات انلاینش برای همه هست.

همچنین ببینید :

آموزش تهیه سالاد ماکارونی مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه کیک توت فرنگی هانس آشپزخانه کوچک من

طرز تهیه چیپس سیب زمینی خوشمزه به روش چی توز

 

منبع: طرز تهیه پاستا