طرز تهیه حلیم گندم با گوشت گوسفندی

طرز تهیه حلیم گندم با گوشت گوسفندی

طرز تهیه حلیم گندم با مرغ با گوشت گوسفندی بدون گوشت سریع کشدار نذری مشهدی خوزستان فوت و فن پخت حلیم نذری برای 100 نفر خانگی فوری

حلیم گندم یکی از سنتی ترین و قدیمی ترین صبحانه های ایرانی است که به دو صورت سرو می شود. بعضی افراد این غذای خوشمزه را به همراه نمک و بعضی دیگر به همراه شکر یا سر شیر می خورند که هر کدام بستگی به سلیقه و ذائقه فرد دارد. حلیم گندم را حتما با گوشت گوسفندی درست کنید چون هم پر روغن تر می شود و هم خوشمزه تر. برای مشاهده این آموزش آشپزی سنتی در ادامه با وبلاگ الیزابت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

  • گندم پوست کنده ۳۰۰ گرم
  • گوشت گوسفندی ۲۰۰ گرم
  • پیاز برای گرفتن بوی گوشت ۱ عدد
  • شکر و روغن به اندازه کافی
  • زردچوبه ۱ قاشق چایخوری
  • نمک و دارچین به اندازه کافی

دستور تهیه حلیم گندم

مرحله اول

برای تهیه حلیم نذری خوشمزه ابتدا گندم های پوست کنده را داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم و تا سطح روی گندم ها آب می ریزیم و اجازه می دهیم یک شب خیس بخورند. بعد گندم های خیس خورده را آبکشی می کنیم و داخل قابلمه مورد نظر برای پخت حلیم می ریزیم.

مرحله دوم

سپس ۶ لیوان آب نیز به گندم اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت کم می گذاریم تا به مرور زمان گندم ها بپزند.زمانیکه به جوش آمد بطور مداوم هر ۵ دقیقه یکبار آن را هم می زنیم تا ته نگیرد.گوشت را نیز داخل قابلمه ای قرار می دهیم.

مرحله سوم

سپس تا یک بند انگشت روی آن آب می ریزیم و بلافاصله پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و از وسط نصف می کنیم و به گوشت اضافه می کنیم تا بوی زهم گوشت را بگیرد و کمی زردچوبه نیز روی گوشت می پاشیم.

مرحله چهارم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم و درب آن را می گذاریم تا گوشت کاملا مغز پخت شود. سپس گوشت پخته شده را داخل صافی می گذاریم و صبر می کنی تا خنک شود.همین طور پیاپی گندم را هم می زنیم تا ته نگیرد.

مرحله پنجم

گوشت خنک شده را ریش ریش می کنیم و زمانیکه گندم کاملا پوره شده بود به آن می افزاییم و بلافاصله کمی نمک نیز اضافه می کنیم و مداوم به هم زدن ادامه می دهیم و ۱ قاشق غذاخوری روغن نیز به مواد اضافه می کنیم و حرارت را ملایم می کنیم و مداوم به هم زدن ادامه می دهیم.

مرحله ششم

چون حرارت را ملایم کرده ایم و امکان ته گرفتن حلیم بیشتر است و می خواهیم آب اضافه حلیم تبخیر شود ( البته دقت کنید همه آب حلیم نباید تبخیر شود چون زمان سرد شدن حلیم سفت تر می شود ) تا حلیم قوام یابد.

مرحله هفتم

حلیم قوام یافته را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا کمی از حرارت بیفتد و خنک شود و داخل ظرف مورد نظر می ریزیم و با شکر و دارچین آن را تزئین می کنیم البته می توانید کمی روغن نیز مجددا رور آن بریزید و با نان تازه نوش جان کنید.

طرز تهیه عدسی رستورانی اسان کرمانشاهی برای کودک خوشمزه و لعابدار بدون سیب زمینی مجلسی با گوشت با قارچ

عدسی یکی از انواع آش های اصیل و سنتی ایرانی است که به عنوان صبحانه سرو می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی سنتی در ادامه با طرز تهیه عدسی خوشمزه و لعابدار صبحانه همراه باشید.

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با جو رژیمی با گوشت با هویج با مرغ با قارچ و سیب زمینی و عدس با برنج

خوراک لوبیا چیتی یکی از محبوب ترین غذاهای فوری میان مردم جهان است و محبوبیت این غذا به حدی زیاد است که به صورت کنسروی هم در سراسر جهان در دسترس است. برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی خوشمزه و مجلسی مثل کارخانه همراه باشید.

طرز تهیه پنکیک موز شکلاتی بدون بیکینگ پودر نوتلا آمریکایی با آب بدون شیر بدون آرد با خامه برای یک نفر با ماست

پنکیک یکی از انواع صبحانه های خوشمزه و محبوب در سراسر جهان است که به دلیل اینکه در تابه های کوچک تهیه می شود با نام پنکیک شهرت یافته است. این کیک ساده و نازک را می توانید به سلیقه خود با طعم های مختلفی در منزل تهیه کنید. برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با طرز تهیه پنکیک با آب بدون شیر برای یک نفر همراه باشید.