طرز تهیه سوپ ورمیشل رستورانی خوشمزه

طرز تهیه سوپ ورمیشل

طرز تهیه سوپ ورمیشل رژیمی رستورانی رشته و عدس برای سرماخوردگی رستورانی رشته ساده با گوشت چرخ کرده با برنج
سوپ ورمیشل یا سوپ رشته فرنگی یکی از انواع سوپ های بسیار محبوب در سراسر جهان است که مانند سوپ مرغ برای درمان سرماخوردگی و تقویت بدن بسیار مفید است.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۲۵۰ گرم
رشته ورمیشل ۱ پیمانه
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
هویج ۲ عدد
گوجه فرنگی ۱ عدد
جعفری ۱ قاشق غذاخوری
لیمو ترش ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه و روغن به اندازه کافی

دستور پخت سوپ ورمیشل

مرحله اول

ابتدا گوشت مرغ را به همراه ۲ لیوان آب و مقداری زردچوبه داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. پس از گذشت ۵ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و گوشت مرغ را از ان خارج کرده و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه مقدار کمی روغن مایع داخل قابلمه ای که برای پخت سوپ در نظر گرفته ایم می ریزیم سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و خوب تفت می دهیم تا پیاز نرم و شفاف شود.

مرحله سوم

پس از اینکه پیاز شفاف شد مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به ان اضافه می کنیم و تفت دادن را تا زمانی که پیاز با ادویه ها یکدست شود ادامه می دهیم. در ادامه گوشت مرغ را به صورت ریش ریش یا نگینی ریز خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.
همچنین ببینید : طرز تهیه سوپ جو پرک مجلسی

مرحله چهارم

یکی دو دقیقه مرغ را تفت می دهیم سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود. در ادامه ۴ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را ملایم می کنیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۲۰ دقیقه پوست گوجه فرنگی را می گیریم و انرا رنده می کنیم سپس به همراه هویج نگینی شده به قابلمه سوپ اضافه می کنیم. پس از گذشت ۱۵ دقیقه از اضافه کردن گوجه فرنگی سیب زمینی را به صورت نگینی خرد کرده و به سوپ اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم و در آخر رشته ورمیشل را خرد کرده و به سوپ می افزاییم. پس از اضافه کردن رشته حدود ۲۰ دقیقه صبر می کنیم تا سوپ جا بیفتد سپس در ظرف مورد نظر می کشیم و سرو می کنیم.