آموزش طرز تهیه کباب کوبیده مرغ خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ با دنبه تابه ای و بادمجان گوشت مخلوط خوشمزه در فر فوت و فن علت خشک شدن   با مرغ چرخ کرده لبنانی
کباب کوبیده مرغ یکی از انواع غذاهای بسیار محبوب و خوشمزه ایرانی است که از نظر ظاهری و متریال شباهت زیادی به کباب کوبیده سنتی دارد با این تفاوت که این کباب با گوشت مرغ تهیه می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

  • سینه مرغ ۶۰۰ گرم
  • کره ۵۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۲ عدد
  • سیر ۴ حبه
  • تخم گشنیز نصف قاشق چایخوری
  • زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
  • زردچوبه و روغن به اندازه کافی
دستور پخت کباب کوبیده مرغ
 

مرحله اول

ابتدا سینه های مرغ را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و استخوان های آن ها را کاملا از گوشت جدا می کنیم و بعد در چرخ گوشت سینه ها را دو مرتبه چرخ می کنیم و در کاسه ای بزرگ می ریزیم. در ادامهپیازها را پوست می گیریم و پس از شستشو، با رنده ریز رنده می کنیم.
 
 

مرحله دوم

سپس آب پیاز را با فشار دست کاملا می گیریم و پیاز آب گرفته شده را به کاسه محتوی گوشت مرغ چرخ شده اضافه می کنیم. سیرها را نیز پوست می گیریم و می شوییم، سپس رنده ریز می کنیم و به دیگر مواد اضافه می کنیم.
 
 

مرحله سوم

در ادامه تخم گشنیز را آسیاب می کنیم و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه روی گوشت مرغ می پاشیم و خوب گوشت را با دست زیر و رو می کنیم و ورز می دهیم تا طعم ادویه ها به خوبی به همه نقاط گوشت برسد.

 

مرحله چهارم

پس از اینکه ورز دادن گوشت به پایان رسید، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و کاسه را به مدت ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت استراحت کند و طعم دار شود. پس از گذشت زمان استراحت کاسه محتوی مایه گوشت را از یخچال بیرون می آوریم.
 
 

مرحله پنجم

حلا کف تابه مور نظرمان را با روغن چرب می کنیم و مایه گوشت را کف تابه می ریزیم و با کف دست آن را کف تابه پهن می کنیم تا همه نقاط گوشت یکدست شود. سپس تابه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا گوشت آب خودش را جذب کند و خودش را بگیرد.
 
 

مرحله ششم

در این مرحله زعفران را دم می کنیم و کره را در تابه ای کوچک می گذاریم و روی حرارت کم می گذاریم تا ذوب شود و بعد از روی حرارت بر می داریم و زعفران را به کره اضافه می کنیم و زمانیکه کباب مرغ خودش را گرفت با کارد آرام روی گوشت برش های طولی می زنیم.

 

مرحله هفتم

بعد کباب های برش داده شده را آرام با کفگیر و قاشق بر می گردانیم و روی کباب ها با قلمو از مخلوط کره و زعفران می زنیم تا علاوه بر اینکه خشک نشوند، عسر زعفران را نیز بگیرند. بعد از سرخ شدن آن را مجددا بر می گردانیم تا طرف دیگر آنها نیز سرخ شود.
 
 

مرحله هشتم

حالا از مخلوط کره و زعفران به طرف دیگر کباب ها نیز می زنیم. البته می توانید این کباب را مانند کوبیده به سیخ بکشید. برای کباب کردن این کباب به صورت سیخی بر روی ذغال، باید از سیخ های پهن مانند سیخ کباب کوبیده استفاده کنیم و مایه کباب را حداقل ۱۰ دقیقه بیشتر ورز دهید تا چسبندگی پیدا کند.
 
 

مرحله نهم

نکته دیگر اینکه اگر می خواهید این کباب را روی منقل بپزید حتما ۱۰۰ گرم دنبه هم به مواد کباب اضافه کنید و به همراه گوشت مرغ چرخ کنید. ابتدا با آب پیاز سیخ ها را خیس کنید سپس به اندازه یک پرتقال کوچک از مایه کباب بردارید و به سیخ بکشید.
 
 

مرحله دهم

حالا باید منقل ذغال را اماده کنید. حتما صبر کنید تا تمام ذغال ها سرخ شوند سپس سیخ های کباب را روی منقل بچینید. کابتدا صبر کنید تا کباب ها به سیخ بچسبند و خودشان را بگیرند سپس آنها را به صورت متداوم بچرخانید تا کباب شوند.
 
 

مرحله یازدهم

در حین پختن کباب ها می توانید از مخلوط کره و زعفران هم روی کباب ها بمالید تا لذیذتر شوند. توصیه می شود از گوجه فرنگی کباب شده هم در کنار کباب خود استفاده کنید. در آخر پس از آماده شدن کباب ها به همراه نان یا برنج سرو کنید.

مطالب مرتبط: