طرز تهیه اسموتی موز و گردو و سیب و توت فرنگی

طرز تهیه اسموتی موز

طرز تهیه اسموتی موز و گردو و سیب و توت فرنگی رژیمی با ماست و بستنی با جو پرک xvc jidi hsl jd l c

اسموتی موز یکی از نوشیدنی های سالم و بسیار مقوی بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت آموزشی الیزابت همراه باشید.

اسموتی ها به عنوان صبحانه سرشار از ویتامین ها و مواد انرژی زا هستند و خصوصا برای فصل بهار و تابستان، نوشیدن یک اسموتی خوشمزه، انرژی زیادی را برای تمام روز شما تامین می کند. اسموتی موز و توت فرنگی به عنوان صبحانه و یا عصرانه یک انتخاب عالی و خوشمزه است.


همچنین ببینید : خواص خرما و گردو خشک برای مردان برای کودکان در بدنسازی


اسموتی چیست؟ اسموتی یه نوشیدنی مخلوط شده است که از میوه های تازه درست می شه. بعضی وقتا برای خوشمزه تر کردنش شکلات یا کره بادام زمینی هم بهش اضافه میکنن. من عاشق این نوشیدنی ام. اسموتی موز و شکلات درمان خوبیه برای روزهای گرم تابستون. اسموتی کلا به نوشیدنی ای می گن که توش یخ خرد شده یا میوه های یخ زده باشه. حالا فهمیدین چرا دوای درد گرمای تابستونه ؟

مواد لازم برای ۲ نفر
موز۲ عدد
ماست چکیده½ پیمانه
بادام هندی۲ قاشق غذاخوری
شیر۱ پیمانه
عسل۱ قاشق غذاخوری

دستور تهیه اسموتی موز

مرحله اول

برای تهیه اسموتی موز خوشمزه ابتدا موزها را به مدت یک ساعت داخل فریزر قرار می دهیم تا یخ بزنند، سپس از فریزر خارج می کنیم و پوست شان را جدا می کنیم. در ادامه با یک کارد تیز موزهای را به صورت اسلایس شده خرد می کنیم و داخل مخلوط کن می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه ماست چکیده را به همراه بادام هندی، شیر و عسل به مخلوط کن اضافه می کنیم و چند پالس می زنیم تا مواد کاملا یکدست شوند. در ادامه مایه به دست آمده را در لیوان های بزرگ می ریزیم و با مواد دلخواه تزیین می کنیم.

مرحله سوم

در صورتی که مخلوط کن یا میکسر در دسترس ندارید ابتدا موزهای یخ زده را رنده می کنیم، سپس بادام هندی را با گوشتکوب می کوبیم تا کاملا پودر شود و به همراه ماست، شیر و عسل به موزهای رنده شده اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را با قاشق یا همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در صورت تمایل می توانید به جای بادام هندی از تخم کتان و به جای ماست هم از بستنی وانیلی استفاده کنید که کاملا سلیقه ای می باشد.


مواد لازم برای تهیه اسموتی:


۲ فنجان موز خرد شده یخ زده


۲ فنجان پر شیر


۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو


۲ قاشق غذاخوری شیره انگور



طرز تهیه اسموتی :


مرحله اول :

همه مواد را داخل مخلوط کن می ریزیم.


مرحله دوم :

مواد را باهم مخلوط می کنیم تا ترکیب کرمی و یکدستی بدست بیاید.


مرحله سوم :

می توانید کمی خامه هم برای تزئین و البته خوشمزه شدن بیشتر بهش اضافه کنید. با این مواد به اندازه ۲ لیوان اسموتی بدست می آید . این نوشیدنی رو چند روز بیشتر نمی تونید توی یخچال نگه دارید. ( البته اگه زودتر از این حرفا همشو نخورین